„Pozory mylą, dowód nie” wśród najbardziej efektywnych kampanii na świecie

24.06.2013

Ogólnopolski program edukacyjny „Pozory mylą, dowód nie” jako jedna z dwóch polskich kampanii został zaliczony do najciekawszych i najbardziej efektywnych światowych inicjatyw społecznych. Wyboru dokonało jury złożone z czołowych specjalistów w zakresie kampanii społecznych w USA, działające w ramach międzynarodowego projektu Creative for Good. Wszystkie wyróżnione kampanie ogłoszone zostaną 21 czerwca podczas uroczystości Cannes Lions.

Wyróżniona kampania

 „Pozory mylą, dowód nie” – kampania realizowana od kilku lat wspólnie przez Związek Browary Polskie oraz Komendę Główną Policji, ukierunkowana jest na ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Skierowana głównie do sprzedawców alkoholu oraz rodziców nastolatków, aktywnie angażuje polskie samorządy, szkoły i organizacje non-profit. Została wyróżniona przez członków amerykańskiej Rady Reklamy (Ad Council) ze względu na efektywność, długofalowość i pomysłową kreację.

Kreacja kampanii, którą wykorzystano w materiałach edukacyjnych i na platformie internetowej, przedstawia chłopca, który stoi za kartonową postacią dorosłego mężczyzny w garniturze. Główną ideą kreacji było zwrócenie uwagi odbiorców przekazu na to, że pozornie dorosły wygląd nie oznacza dorosłości, a co za tym idzie nie powinien oznaczać dostępu do produktów zarezerwowanych dla dorosłych, takich jak alkohol. W kampanii wykorzystano także materiały opierające się na przekazie "Rozmawiaj, zanim sięgnie po alkohol" - kreacja do nich przedstawia chłopca zamkniętego w szklance od piwa, odwróconego plecami od widocznych na drugim planie rodziców.

Autorem kreacji do zwycięskiej kampanii jest Bakcylstudio, firma od wielu lat współpracująca z agencją M&CC.

Konkurs Creative for Good

Creative for Good to wspólna inicjatywa Światowego Forum Ekonomicznego oraz amerykańskiej Rady Reklamy. Inicjatorom projektu przyświeca idea, aby wyróżnić kampanie z różnych obszarów (promocja zdrowia, bezpieczeństwo i ochrona środowiska, community relations), wyraźnie przodujące w swoich kategoriach. Wybrane case studies posłużyć mają za budujący przykład bądź inspirację dla instytucji na całym świecie, podejmujących działania z obszaru marketingu społecznego. Zgromadzono je na stronie internetowej Światowego Forum Ekonomicznego w celu zapewnienia każdemu zainteresowanemu podmiotowi łatwego dostępu do idei zawartych w wyróżnionych inicjatywach.

Inauguracja

Oficjalna inauguracja projektu Creative for Good oraz ogłoszenie wyróżnionych kampanii odbędzie się 21 czerwca na festiwalu w Cannes podczas konferencji „Creativity in Social Business”.

Link do projektu Creative for Good:

http://www.weforum.org/best-practices/creative-good/

Link do kampanii „Pozory mylą, dowód nie” na stronie Światowego Forum Ekonomicznego:

http://www.weforum.org/best-practices/creative-good/appearances-may-be-deceptive-id-not-2012-poland

« Powrót

Browary Polskie
Policja

Platforma szkoleniowa
Odpowiedzialny
Sprzedawca!

Przejdź szkolenie!